‘Ars Musica’ koor en orkest concert

Datumvrijdag 16 september
Tijd20:00
LocatieDe Bovenkerk van Kampen

Prachtige werken van Mendelssohn en Schubert
In september gaat een groot aantal amateurzangers en ongeveer zes amateurdirigenten onder supervisie van professionele musici aan de slag met een uitdagend repertoire. Het derde Master & Pupil-project staat geheel in het teken van Felix Mendelssohn-Bartholdy. De zangers worden gecoacht door Kamerkoorleden en krijgen bovendien individuele masterclasses van Johannette Zomer. De dirigenten worden begeleid door de inspirerende dirigent Patrick van der Linden en krijgen de kans voor het Concertkoor en het Orkest te staan. Het Master & Pupil-project werkt toe naar een concert in de Bovenkerk van Kampen. Daar zullen de zorgvuldig ingestudeerde werken ten gehore gebracht worden.

Over Ars Musica
Stichting Ars Musica is een centrum voor klassieke muziek en beoogt een podium te bieden aan getalenteerde musici. Een van de hoofddoelen is het aanbieden van muzikale schatten uit de klassieke (kerk)muziek. Onder de vlag van Ars Musica vallen diverse ensembles die onder leiding staan van Marjon van der Linden, Arjen Uitbeijerse en artistiek leider Patrick van der Linden. Ars Musica maakt programma’s die verbindingen maken tussen oude genieën als Bach en Beethoven en nieuwe tijdperken. Deze samenhang kenmerkt de programmering die Ars Musica voorstaat. Een tweede belangrijk speerpunt op artistiek vlak is educatie aan kinderen en volwassenen. Er zijn dan ook voorstellingen geschreven ten behoeve van muziekonderwijs aan basisscholen en middelbare scholen.

Toegang gratis na registratie op www.zingenindekerk.nl

Ars Musica verkreeg eerder dit jaar enorme aandacht door de uitvoering van de Matthäus Passion die door de Evangelische Omroep op Goede Vrijdag 25 maart 2016 werd uitgezonden vanuit de Pieterskerk te Leiden.

Benefietconcert voor Kerk in Actie.
Tijdens dit concert wordt aandacht gevraagd voor het werk van Kerk in Actie. Meer specifiek voor steun aan kerken in het Midden-Oosten.

Medewerkenden zijn: Ars Musica Concertkoor, Ars Musica Orkest en Patrick van der Linden, dirigent

Op het programma staan: Vioolconcert van Mendelssohn, ‘Da Israel aus Ägypen zog’ (Psalm 114), ‘Mitten wir im Leben sind’, ‘Verleih uns Frieden’, ‘Hör mein Bitten’, ‘Symfonie 8, Schubert, ‘Psalm 150, Franck’.

De concert is mogelijk gemaakt door: Zingen in de Kerk / Kerk in Actie, Schuiteman Accountants, Lansigt Accountants

Screen Shot 08-25-16 at 10.46 PM