Matthäus Passion J.S. Bach

Tijd19.30 uur
LocatieBovenkerk

Eerste keer Matthäus Passion door Ars Musica in Kampen

Op 24 maart voert Ars Musica voor het eerst de Matthäus Passion uit in de Bovenkerk van Kampen. Aan dit concert wordt medewerking verleend door het Jong Vrouwenkoor, het Concertkoor en het Orkest van Ars Musica onder leiding van chef-dirigent Patrick van der Linden.

De tweejaarlijkse uitvoering van de Matthäus Passion is voor Ars Musica een echte traditie geworden. Afgelopen jaar op Goede Vrijdag waren het Concertkoor en Orkest op NPO 2 te zien in een samenwerking met de EO. Deze uitvoering van de Matthäus Passion werd ‘adembenemend’ genoemd. Ook dit jaar werkt dirigent Patrick van der Linden samen met de beste (internationale) musici: onder de solisten zijn onder meer Bert van de Wetering (Christuspartij), Seil Kim (tenor) en Margreet Rietveld (sopraan).

De uitvoering van de Matthäus Passion vindt plaats op vrijdag 24 maart om 19.30 uur in de Bovenkerk van Kampen. Meer informatie en kaarten via www.stichtingarsmusica.nl of Boekhandel de Rank, Oude Straat 17, Kampen

unspecified