Orgelconcert Martin Mans in de Bovenkerk

Datumzaterdag 22 juli
Tijd20:00 uur
LocatieBovenkerk, Koornmarkt 28, Kampen

Op zaterdag 22 juli 2017 geeft de bekende organist Martin Mans een orgelconcert in de Bovenkerk in Kampen. Het concert maakt deel uit van een nieuwe serie ‘Orgel Anders in de Zomer’ waarin hij tien grote orgels bespeelt. Het programma bevat eigen improvisatie, bruisende toccata’s van grote componisten zoals: Gordon Young, Hegarty, Widor en Boëllmann en meditatieve momenten. Het orgel van de Bovenkerk is een imposant, monumentaal instrument waarop Martin vele opnamen heeft gemaakt. Het brengt aangename klanken voort waarop de luisteraar zich kan laten meevoeren en een avond ontspannen kan genieten van een gevarieerd programma.

Martin Mans heeft zijn muziek in vele uithoeken van de wereld gebracht en daarmee volgers verzameld die hij onder andere via social media voorziet van informatie. Het orgel is van oudsher een geliefd instrument dat in deze tijd weer volop in de aandacht staat. De mogelijkheden zijn legio. ‘Je hebt een heel orkest tot je beschikking’ zijn woorden die de organist vaak gebruikt.

Toegang: € 10,= Online en bij reservering € 9,=.
Leden PCOB, KBO en ANBO: € 8,=.
Kinderen t/m 11 jaar € 5,=.
Reserveren: www.martinmans.nl of t. 06-25391903
Ook kaartverkoop aan de kerk.