het lossen van oud papier (2)

Oud papier levert geld op voor kerkelijke en diaconale doelen!

Hergebruik van oud papier is niet alleen van belang voor het milieu. Het levert ook geld op. En van dat geld kunnen we als kerkelijke gemeente iets extra’s aanschaffen, waar we allemaal plezier van hebben.
Het probleem is: hoe krijg je al dat papier bij elkaar? Daarvoor zet de oud papier groep zich in. In een team van meer dan 16 vrijwilligers, wordt het hele proces van inzameling en aflevering begeleid. Ook als het winter is en door weer en wind papier opgehaald en weggebracht moet worden. Waar het geld zoal voor gebruikt is de laatste jaren? Binnenkort nieuwe tekstborden aan Broederkerk, Boiler in het Jeugdhonk, februari opbrengst voor Leger des Heils (plaatselijk) en binnenkort voor Waterputten in Kenia. Regelmatig kunt u in het kerkblad MOZAIEK lezen hoeveel geld er de afgelopen maand weer is opgehaald. (gemiddeld ruim 1000 euro per maand) Nu ook de gemeente een hogere oud papierprijs garandeert, is het meer dan ooit de moeite waard om na te gaan of we niet meer papier bij elkaar kunnen krijgen. En daar kunt u dus ook een bijdrage aan leveren. Door uw papier niet in de eigen papiercontainer te stoppen maar naar de Veneweg 1 te brengen (terrein KHC -sportpark De Venen) te brengen.

Wanneer?
op woensdag vanaf 8.00 u doorlopend tot vrijdagmorgen 11.00 u.
Medewerkers van de oud papiergroep aanwezig om u zo nodig te helpen.

Nieuwe vrijwilligers welkom! We kunnen uw hulp goed gebruiken.

Inzameldata in 2023:  29 maart t/m 31 maart, donderdag 26 april t/m 28 april,  24 t/m 26 mei, 28 t/m  30 juni, 26 t/m 28 juli 23 t/m 25 augustus,  27 t/m 29 september, 25 t/m 27 oktober, 22 t/m 24 november, 27 t/m 29 december.

Contactpersoon
Dick Jager