18-25 januari de week van Gebed

Tijd19.30
LocatieBalkstraat 20, Kampen

Week van Gebed 2015: ‘Dorst?’

Kampen, 3 januari 2015 – Van 18-25 januari 2015 vindt de Week van Gebed plaats. Het thema is ‘Dorst?’, gebaseerd op het bijbelgedeelte uit Johannes 4 waar Jezus in gesprek is met de Samaritaanse vrouw. De tekst nodigt uit om na te denken over vitaal geestelijk leven, in de Bijbel ook wel ‘levend water’ genoemd. Het tekstgedeelte is dit jaar aangedragen door kerken in Brazilië. Christenen in Nederland komen in de Week van Gebed rondom dit thema samen voor bezinning en gebed voor elkaar, ons land en voor de nood in de wereld. Ook in Kampen zijn er interkerkelijke gebedsbijeenkomsten. Ieder die mee wil bidden is hartelijk welkom.

De gebedsweek is een initiatief van EA-EZA, een landelijk samenwerkingsverband van christenen, kerken en organisaties. Zowel landelijk als lokaal is er samenwerking met de Raad van Kerken. Door heel Nederland zijn honderden plaatselijke gemeenten uit verschillende kerkverbanden actief bij de gebedsweek betrokken. EA-EZA biedt ondersteunende gebedsmaterialen die een handvat vormen om in deze week persoonlijk, in het gezin of als (gebeds)groep met het thema aan de slag te gaan. Voor volwassenen, jongeren en kinderen zijn er gebedsfolders met per dag een korte overdenking en gebedspunten.

De gebedssamenkomsten in Kampen vinden plaats van zondag 18 januari tot en met zondag 25 januari aan de Balkstraat 20 te Kampen. Alle samenkomsten beginnen om 19:30 uur en duren ongeveer een uur. Organisatoren zijn Nico & Monique Aalberts.

Voor meer informatie kunt u kijken op http://www.weekvangebed.nl of telefonisch contact opnemen met Nico & Monique Aalberts, 038-8500686.