Reformatie concert Hervormd Kerkkoor Kampen

Datumdinsdag 31 oktober
Tijd20.00 uur
LocatieBovenkerk van Kampen

Ongeveer 2 jaar geleden besefte het Hervormd Kerkkoor Kampen dat 31 oktober 2017 een hele bijzondere datum zou worden, 500 jaar reformatie! Die 95 stellingen aan een deur, die een enorme impact hebben gehad op ons geestelijk leven. Het Hervormd Kerkkoor Kampen wil stil staan bij wat die reformatie o.a. ook voor ons en de (kerk)muziek heeft betekend.
Hoe gaan we dat doen? Met een bijzondere avond in de Bovenkerk, met uiteraard koorzang. Het hele koor zal voor u zingen. Er zijn prachtige liederen uitgezocht, zoals “Heer, wijs mij uw weg” en “Take now my voice”. Ook is er een primeur! We hebben ook een dubbelkwartet samengesteld. Dat zal, in dit concert, voor het eerst voor u zingen. Ook hopen we samen met u te zingen, die samenzang heeft sinds die reformatie een belangrijke plek in de eredienst gekregen, en hoort dus ook in ons concert thuis. Maar ook in woord, ds. De Fijter zal enkele woorden spreken over o.a. Luther, kerk en kerkmuziek.
Het Hervormd Kerkkoor Kampen zal onder leiding staan van Harry Hamer en het orgel zal bespeeld worden door Gerwin van der Plaats. Het belooft een bijzondere, afwisselende en laagdrempelig zangavond te worden.
U bent er van harte welkom! Dinsdagavond 31 oktober in de Bovenkerk van Kampen. Het concert begint om 20.00 uur en het is gratis, er is wel een collect t.b.v. de kosten.

2017-10-31 HKK