Stroomdaldiensten

Waar en wanneer?

Voorlopig zijn de diensten alleen online te volgen via Zoom op https://zoom.us/j/95805594855.

Iedere eerste en derde zondag van de maand gaan de deuren van basisschool Het Stroomdal (Bouwkamp 2) om 10:30 open. Koffie, thee en fris staan klaar om elkaar te ontmoeten, voordat om 11:00 de dienst begint. Rond 12:15 is de samenkomst afgelopen en daarna is er opnieuw gelegenheid om elkaar te ontmoeten met koffie thee en fris. Wees van harte welkom!

Wat is een Stroomdaldienst?

Een Stroomdaldienst is een samenkomst die veel weg heeft van een kerkdienst, maar informeler van opzet is. Er is samenzang, aanbidding van God, een kernachtige uitleg vanuit de Bijbel en er is veel aandacht voor kinderen. Ook is er gelegenheid om bid- en dankpunten op te schrijven, die worden meegenomen in een gebed aan het eind van de dienst.
De diensten bieden een mooie gelegenheid voor gelovigen om familie, buren of vrienden (opnieuw) te laten kennismaken met het Evangelie. Maar ook Onderdijkers die lid zijn van een kerk voelen zich welkom en komen naar de samenkomsten. Er ontstaan zo ook contacten en gesprekken tussen gelovigen en mensen die belangstellend zijn of zoekend. Het laagdrempelige karakter, de setting in een basisschool en de ongedwongen sfeer zorgen voor mooie ontmoetingen met elkaar en met God.

Waarom is er een Stroomdaldienst?

In de Stroomdaldiensten zijn we er op gericht om op een heldere en eigentijdse manier het Christelijke geloof uit te leggen en dicht bij mensen te brengen. We richten ons in de eerste plaats op mensen die niet (meer) naar de kerk gaan, maar toch de weg naar de Stroomdaldienst vinden, op wat voor manier dan ook. Op het Onderdijks wonen veel jonge gezinnen en daarom hebben we ook veel aandacht voor kinderen in de samenkomsten. In de vorm en de taal proberen we dicht bij deze doelgroepen te komen. Daarom zijn er stroomdaldiensten.
We geloven dat Jezus Christus Gods zoon is, dat hij verdwaalde mensen opzoekt en dat Hij de relatie met God weer goed maakt. God heeft zijn schepsels lief en wil graag dat ze weer kind aan huis worden bij Hem. En we geloven dat God door de Bijbel en door zijn Heilige Geest mensen aanspreekt, maar dat Hij dat ook doet door andere mensen heen die Hem al kennen! Zo willen we Missionair gemeente zijn in een nieuwbouwwijk in Kampen waar geen kerk staat. De diensten worden onder de paraplu van wijkgemeente B (Broederkerk) van de Hervormde gemeente in Kampen georganiseerd door de ‘stroomdal commissie’.

Andere activiteiten op het onderdijks

Naast de maandelijkse Stroomdaldienst organiseren we met enige regelmaat ook andere activiteiten zoals een kerstviering, mannen en vrouwen activiteiten of een voetbaltoernooitje. Ook is er een open gespreksgroep actief. En voor kinderen van 5 -7 jaar is er om de week op vrijdagmiddag kinderclub Regenboog in de stroomdalschool.

Contact

Wilt u meer weten, of heeft u suggesties? Mail dan naar stroomdaldienst@gmail.com. U kunt zich op deze manier ook aanmelden voor de mailinglist. Zo blijft u op de hoogte van activiteiten en andere informatie. Ook heeft de Stroomdaldienst een facebook pagina.