Protestantse wijkgemeente Open Hof

Wijkgemeente Open Hof van de Hervormde Gemeente Kampen is vrijwel onmiddellijk na het ontstaan een federatie aangegaan met de kort daarvoor samengevoegde gereformeerde wijkgemeenten Open Hof en Burgwalkerk. Samen trekt men nu op als een protestantse wijkgemeente (in wording). Officieel heeft wijk C een eigen kerkenraad, maar in de praktijk is er één gemeenschappelijke kerkenraad.

Binnen de wijkgemeente zijn we bezig met een boeiende zoektocht. Ook al heeft “het oude” officieel afgedaan en zijn we begonnen met een heel nieuwe wijkgemeente, toch houden we wel van onze oude gewoontes en tradities. De vertrouwde liturgie willen we meenemen, maar als je met anderen gaat optrekken, zul je altijd iets van jezelf moeten prijsgeven. En dat kan best wel moeite kosten. In die zoektocht naar nieuwe gewoontes in onze kerk en in onze diensten hebben we de hulp van iedereen nodig. Er moet ruimte zijn voor de oude vertrouwde zaken, maar ook ruimte voor nieuwe dingen. We willen de jeugd graag aan ons binden, ook in de liturgie en we willen de ouderen graag vasthouden.
De kerkenraad, met ervaren leden en nieuwkomers, zoekt naar een goede balans tussen het oude en nieuwe. Een zoektocht die de kerkenraad graag samen met de wijkgemeente onderneemt.

De eerste energie van de kerkenraad zit in goed organiseren van alle waardevolle zaken in de wijkgemeente. Ontmoeten van elkaar staat daarbij voorop. In januari 2015 hopen we daarover met onze gemeente te kunnen spreken op een wijkgemeenteavond.

De zoektocht naar het nieuwe gemeente zijn is best spannend. We weten dat we die weg mogen gaan, geïnspireerd door de Heilige Geest en in dienst van onze Vader. Zo op weg zijnd hopen we tot zegen te zijn voor elkaar en voor de hele samenleving dichtbij en veraf.

Zie voor meer informatie www.openhofkampen.nl.