Psycho Pastorale Begeleidingsteam

Binnen de kerkelijke gemeente dragen wij, als broeders en zusters, zorg en verantwoordelijkheid voor elkaar. Zeker wanneer vragen, zorgen of problemen van welke aard dan ook ons bezighouden.

• Voelt u zich eenzaam, verdrietig, angstig of schuldig?
  • Herkent u de gedachte dat je er niet toe doet of dat niets er toe doet in het leven?
  • Loopt u rond met vragen over uw relatie met uw man of vrouw, gezin, familie of anderen?
  • Hebt u een vorm van verslaving  waarin u ervaart vast te zitten, en u wilt daar graag eens over doorpraten?
  • Hebt u verdriet of ervaart u rouw, bijvoorbeeld omdat een geliefde u is ontvallen?
  • Hebt u vragen over de Heere God, geloof en/of de kerk?

De psycho pastorale begeleiders binnen de Hervormde gemeente van Kampen zijn er voor u. In een vertrouwelijke  sfeer willen wij u graag ontmoeten en samen met u meeleven en meebidden. We kunnen ons heel goed voorstellen dat de drempel om met ons te spreken hoog kan zijn en de schroom om te bellen of te mailen groot. Toch willen we u graag aanmoedigen contact met ons op te nemen, hoe groot of juist, hoe klein, uw moeiten mogelijk ook lijken. In een vroeg stadium, moeiten en problemen met een betrouwbare ander bespreken, kan mogelijk veel oplossen of voorkomen.
Wij werken onder verantwoordelijkheid van de wijkkerkenraad van wijk B en hebben een gelofte van geheimhouding afgelegd. Wij zijn gemeenteleden die hiervoor zijn opgeleid en hebben ervaringen opgedaan in de (pastorale) hulpverlening. Waar mogelijk proberen we samen te gaan werken met het psycho pastorale begeleidingsteam van wijk A.

U kunt ons bereiken via het volgende mailadres: pvp.b@hervormdkampen.nl of via telefoonnummer:  038-3318700 Dit is het telefoonnummer van Petra Prins-Brink, zij beheert ook het mailadres van psycho pastorale begeleiders. Zij zal na uw mailtje of telefoontje, samen met u, bekijken met wie van ons u het beste in contact gebracht kunt worden.

De psycho pastorale begeleiders van wijk B zijn: