Benefietconcert Sulawesi

LocatieBovenkerk, Koornmarkt 28

Kampen- Benefiet concert in de Bovenkerk

Datum: 25-10-2018

Samen voor Sulawesi!  –  Benefietconcert voor MAF in Bovenkerk KAMPEN – In de Kamper Bovenkerk wordt op donderdag 25 oktober een benefietconcert gehouden t.b.v. de noodhulp op het Indonesische eiland Sulawesi, dat onlangs zwaar getroffen werd door aardbevingen en een tsunami.

Geraakt door de berichten over de ramp, sloegen musicus Harm Hoeve en organisator Johan van Arnhem, zelf van Indonesische komaf, de handen ineen om op muzikale wijze geld bijeen te brengen voor noodhulp. In enkele dagen tijd was het allemaal voor elkaar. De Bovenkerk werd beschikbaar gesteld en sponsors werden bereid gevonden de pr-kosten te dragen. Hoeve wist zijn mannenkoor ‘Stereo’ uit Genemuiden en het jong gemengd koor ‘Immanuël’ uit Urk enthousiast te maken om mee te werken aan deze avond. Ook haalde hij zijn collega-musici over om allemaal belangeloos mee te werken aan het benefietconcert: organist André van Vliet, pianist Johan Bredewout, panfluitiste Noortje van Middelkoop en trompettist Pascal van de Velde.

De gehele opbrengst van het benefietconcert gaat naar zendingsorganisatie MAF (Mission Aviation Fellowship), die op unieke wijze bijdraagt aan de noodhulp. De nood op Sulawesi is ongekend hoog, nu grote delen van het eiland niet of nauwelijks bereikbaar zijn. Waar toegangswegen verwoest werden of zelfs geheel verdwenen, kan de MAF veel betekenen in de primaire noodhulp. Vanuit de lucht kan men goed in kaart brengen waar hulp noodzakelijk is. Door middel van luchttransporten worden gebieden bereikt, die geheel van de buitenwereld afgesloten zijn. Zo levert de MAF o.a. artsen, medicijnen en andere hulpgoederen af in de rampgebieden. Waar voor de MAF-vliegtuigen geen mogelijkheden zijn om te landen, werkt de organisatie ter plekke nauw samen met een andere hulporganisatie die helikopters inzet. Ook kunnen er getroffenen geëvacueerd worden en wordt er geholpen met het opzetten van goede satellietverbindingen.

De kerk is open vanaf 19.15 uur. Er zal samenzang zijn vanaf 19.30 uur. Het benefietconcert begint om 19.45 uur. De toegang is gratis. Parkeertip: Burgemeester Berghuisplein. De collecte is volledig bestemd voor de noodhulp aan Sulawesi. Allen hartelijk welkom!