Evert van de Veen: Koraalbewerkingen Klaas Jan Mulder

Geplaatst op

Datumzaterdag 19 november
Tijd20.00 u (kerk open 18.15 u)
LocatieBovenkerk

Op zaterdag 19 November geeft organist Evert van de Veen een orgelconcert in de Bovenkerk te Kampen. Tijdens dit concert zal hij uitsluitend koraalbewerkingen spelen van Klaas Jan Mulder.
Evert van de Veen heeft een aantal werken van Mulder op papier gezet die nog niet in druk zijn verschenen. Zo zal hij o.a. de bewerkingen over Psalm 42 en 65 ten gehore brengen. Ook de bewerkingen over “Heer ik hoor van rijke zegen, “Leer mij Uw weg, o Heer”, “Ere zij aan God, de Vader”, “Door de nacht van smart en zorgen” en “Wees mijn Leidsman” zullen ten gehore worden gebracht. Drie bewerkingen zullen tijdens het concert van 19 november worden afgesloten met samenzang.
Ook werken die wel in druk zijn verschenen zullen niet ontbreken tijdens dit concert. Zo brengt Evert o.a. de fantasie over Oud Hollandse liederen ten gehore.
De kaartverkoop voor het concert van 19 november is reeds van start gegaan. Voor informatie over de kaartverkoop zie
www.evertvandeveen.nl.
De aanvang van het concert is om 20.00 uur. De deuren van de Bovenkerk gaan om 19.15 uur open.